1e Paasdag

9 april 2023 - Beverwijk, Nederland

1e paasdag, Daarnaast ook nog eens onze 24e trouwdag we gaan zo lekker brunchen maar de rode draad deze dagen is toe de voorbereiding op onze eigen reis. Xun heeft inmiddels al vakantie, heeft een mooie kaart gehad van al zn klasgenootjes met een toepasselijk thema.

Foto dolfijn

Leuk joh al vakantie want tsja Pasen lang weekend, Dinsdag een “bouw” dag voor de juffen van Heliomare, voor ons iets nieuws maar het resultaat is wel dat Xun bijna twee en een halve dag extra thuis is. Leuk Joh!  Lekker ontspannen op vakantie!

We hebben inmiddels alle papieren binnen, ondertekend en wel. Maar wat een bureaucratie…..  Xun moet van het Curacao Dolphine Therapy & Research Centre (CDTC) een “fit to fly” document laten ondertekenen door zn behandeld arts. Een soort verklaring dat de arts geen bedenkingen heeft tav dolfijn ondersteunende therapie. Op zich al een uitdaging want het is niet bepaald evidence based.  Maar oke formuliertje nr 4 “even’ laten invullen. Maar wie kies je dan als behandelend arts? Kinderarts? ….. nee die heeft Xun recentelijk niet gezien en kan niets zeggen over zn epilepsie en fitheid. De huisarts…… Nee want die kan niet inschatten wat de Epilepsie voor invloed zal zijn, De kinderneuroloog……… nee want zij wil niets verklaren omtrent de algemene gezondheid van Xun. Het lijkt me niet lastig.  We zijn vorig jaar geweest dus ɣ

Xun gaat het water in met 2 persoonlijke therapeuten, zwemmen met patiënten met epilepsie is sowieso spannend. Zolang ze hem in de gaten houden en niet denken dat hij leuk aan het watertrappelen is gaat het goed denk ik dus ɣ

Maar goed… geregeld. De immigratie papieren ingevuld en uitgeprint, paspoorten klaar, medicijnpaspoort uitlaten printen, de vluchtnummers doorgegeven voor de chauffeur aldaar en …… Jawel heel luxe, een boodschappenlijstje doorgegeven zodat we s ’avonds een koel drankje hebben als we aankomen.

Eerst maar eens vertrekken. Niet gewoon een kwestie van korte broeken en shirts mee en gaan…. Naast alle persoonlijke hulpmiddelen en spullen is het altijd weer een gedoe met de tijden, 6 uur tijdsverschil is veel bij medicatie waarbij je een “spiegel” in je bloed op bouwt. Zelfs de apotheker wist het niet zeker dus dinsdag maar weer bellen met stichting SEIN voor advies. Zucht! Fijn weekend.

1. Rina Koopman:
    9 april 2023
    Veel succes met de voorbereiding en ik volg jullie heel graag als het mag!😘
  2. Marjan:
    9 april 2023
    Niemand heeft je gezegd dat het makkelijk zou zijn toch ? 🙈
    Succes kanjer ! Het gaat jullie helemaal lukken .
    Trouwens : Gefeliciteerd met jullie trouwdag en Vrolijk Pasen 🐰🐣
  3. Ellen:
    Gaat allemaal goedkomen!
    Want jullie gaan goed voorbereid op reis!
    Succes de laatste paar dagen thuis en alvast goede reis! 😘
  4. Jessica:
    9 april 2023
    Fijne Pasen samen en dat jullie toch ontspannen op reis mogen gaan. Met alle papieren, medicijnen EN korte broeken.
  5. Linda:
    10 april 2023
    Ook dit gaat goed komen met alle rompslomp erom heen.
    Ontspan, geniet van elkaar en go woth the flow..😘😘
  6. Nelly de Heer-Koper:
    10 april 2023
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Hopelijk levert het avontuur in Curaçao wat op.
  7. Annemiek Deij:
    11 april 2023
    Ik wens je ondanks de hobbels een super goede ervaring.Probeer ook te genieten van alle indrukken XXX
  8. Nancy Visarius:
    11 april 2023
    Jullie 24-jarig jubileum is het bewijs van ‘in voor- en tegenspoed’. Jullie geven elkaar de kracht om er met veel liefde te zijn voor jullie gezin.
    Ik hoop dat deze reis een beetje voorspoedig mag gaan en jullie ook een beetje kunnen genieten; hebben jullie wel verdiend! X
  9. Sophia van Leeuwen:
    12 april 2023
    Goeie vlucht lieve Mark, Marielle, en Xun
    Ga jullie volgen,
  10. Els:
    12 april 2023
    Fijne tijd bij de dolfijnen en het gaat vast helemaal goed komen... 😘