Dag 17, last day in Paradise

29 april 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Laatste volle dag...... laatste keer alles.  Beetje weemoedig voelt het wel. Ik had me voorgenomen nog even vol te genieten van de zon en de zee, hoewel ik ook wel weer een frisse neus zou willen halen. Vanmorgen  ook de laatste keer therapie. Elke dag zegt hij nog, "wordt heel blij van dolfijn"  nou dat zegt wat ons betreft alles. Xun beseft het zich nog niet goed dat het de laatste keer is. We hopen dat de rust blijft. Hij lijkt zich iets beter te kunnen concentreren. Iets beter te praten en daarnaast is hij op momenten heel energiek en wil alleen maar rennen!! We hebben het over Xun he! Rennen....

Het afscheid was best emotioneel, wat een top team, wat een vibe....

IMG-20230428-WA0001

Maar ook de laatste dag voor Yu Lin met de brusjes groep. Ze heeft het heel fijn gehad. Niemand weet echt hoe het is een een broertje te hebben met een beperking. Ze denken zich op school een voorstelling te kunnen maken maar alleen een ander kind die een broertje of zusje heeft met een beperking kan dit echt be-amen, voor haar was het goed te zien dat ze niet uniek is in haar frustraties en verdriet.  Voor Floor (man rechts foto onder) de rust zelve , is het ook een bijzondere dag. Voor hem is het ook de laatste keer CDTC. Vanaf Maandag  gaat hij wat anders doen maar wat een gemis....

IMG-20230428-WA0000

Vanmiddag ben ik nog even met Yu Lin bij  Papagayo beach geweest, nog 1x de zee in....  even een laatste drankje op het strand.

vanavond , om de vakantie gepast af te sluiten  gegeten bij  Brisa do Mar, heerlijk.

De koffers pakken we morgen wel... we mogen morgen tot we opgehaald worden in het huisje blijven.  Dat wordt ontbijten, zwemmen  en to the airport ..

Dit is mn laaste blog. Ik hoop dat het jullie een beeld heeft gegeven van hoe wij deze  bijzondere "werk" vakantie hebben beleefd. Het schrijven heeft voor mij echt een therapeutische werking gehad. Hoop jullie snel persoonlijk te spreken, tot snel.

1. Dolphins4Teun:
    29 april 2023
    Super leuk om mee gelezen te hebben! En heel fijn dat Xun zo vooruit is gegaan 🐬 goede terugreis 💙
  2. Marleen:
    29 april 2023
    Bijna weer naar huis.. wat jammer en heerlijk!!
    Maar wat een bijzondere ervaring. Voor Xun én voor jullie allemaal! Goede reis en wel thuis!!
  3. Jan:
    29 april 2023
    Fanatische verhalen zijn het geweest. Mooie herinneringen nemen jullie mee fijne terugreis
  4. Marjan:
    29 april 2023
    Een waardevolle reis voor allebei jullie kinderen , wat een mooie conclusie.
    Misschien meer gaan schrijven?
    Veilige thuisreis en tot gauw .
  5. Sophia van Leeuwen:
    Veilige terug reis,
  6. Marion bunnik:
    29 april 2023
    Wat een mooie en bijzondere reis is het geweest voor jullie
    Ik hoop dat in Nederland xun ook vooruit gaat !!!
    Nu nog even genieten van de laatste uurtjes
  7. Elles Smit:
    29 april 2023
    Wat een ervaring en Idd alleen de echte brusjes snappen dat ❤️💔
  8. Renée:
    29 april 2023
    Wat een mooie, bijzondere ervaring hebben jullie daar samen gehad. En wat mooi dat ik jullie op deze manier heb kunnen volgen.
    Alvast een hele goede reis terug!
  9. Esther:
    29 april 2023
    Wat vond ik leuk om een beetje mee te leven in jullie mooi belevenis / vakantie.
    Veilige reis en tot gauw
  10. Ellen:
    29 april 2023
    Door de verhalen zelf een beetje aanwezig geweest!
    Mooi te zien hoeveel invloed dit bij iedereen teweeg heeft gebracht deze reis. Met een hoofd vol herinneringen naar huis en hoop dat Xun de vooruitgang vast kan blijven houden.
    Hoop jullie snel te zien en te spreken. 😘
  11. Marc huis:
    29 april 2023
    Welkom thuis lieve mensen... tot snel xx
  12. Rick:
    29 april 2023
    Dank je wel dat we deze bijzondere ervaring hebben mogen mee reizen.
    Veilige thuisreis. 🌹
  13. Simone:
    29 april 2023
    Wat een waardevolle reis, mooi om te lezen. En hopelijk weer goed thuis gekomen. Wij gaan over iets minder dan 2 weken, hebben er veel zin in. Leuk voorproefje om jullie verhaal mee te krijgen. Jammer dat Floor weg gaat, Amy had zich erg verheugd om terug in het bekende brusjes groepje te komen, ben benieuwd of er een vervanger is.
  14. Marlies Smits:
    29 april 2023
    Wat een bijzondere mooie reis! Hopelijk blijven, voor jullie allemaal, de positieve effecten doorstromen in Nederland. Goeie reis terug en op naar een dagboek zodat je elke dag wat van je af kunt schrijven… 😊
  15. Nadine:
    29 april 2023
    Heb met plezier, verwondering en bewondering jullie verhaal gevolgd. Hou deze mooie ervaring vast en welkom thuis!
  16. Marja:
    29 april 2023
    Dank voor het mogen meebeleven van jullie bijzondere reis🙏.
    Voor allemaal een welverdiende 'boost' met hopelijk langwerkende positieve effecten.
    Nog een goede reis terug, xxxx
  17. Nandi:
    29 april 2023
    Lieve allemaal elke keer met veel respect en plezier jullie blog gelezen. Dank je wel voor het uitgebreide verslag jammer dat het over is je krijgt meer inzicht in jullie leven. Lieve groetjes van ons 🥰
  18. Ingrid:
    29 april 2023
    Dank om mee te mogen lezen! Wat een intense beleving voor jullie. Fijn dat Xun er zo goed op reageerde. Goeie terug reis. Hier zondag gelukkig terug komend in de zon. Maakt de overgang iets minder heftig en welkom thuis natuurlijk! 😚
  19. Syl:
    29 april 2023
    Super mooi wat jullie met mekaar hebben meegemaakt daar in het verre Curacao. Vond het mooi om er een beetje bij te zijn. Hopelijk gaat jullie mannetje er fijn op vooruit. Goeie terugreis !
  20. Jacqueline:
    29 april 2023
    Jee Marc, wat mooi om mee te leven met jullie ervaringen. Je verhalen, en de daarbij behorende emoties , wat mooi.
    Een goede terugreis en tot snel😘
  21. Anita:
    29 april 2023
    Mark, wat heb je het allemaal mooi beschreven! Prachtige ervaring voor jullie alle vier! Goede terugreis, x!
  22. Griets:
    29 april 2023
    Het leek op de voorhand best een lang, maar wat is het voorbij gevlogen! En voor jullie vast en zeker nog meer. Nu weer op naar huis met een koffer vol belevenissen en herinneringen. EN hopelijk voor Xun een heel positieve (langdurige) uitwerking van zijn therapie. Tot snel! Dikke kus
  23. Nelly de Heer-Koper:
    29 april 2023
    Fijn dat we op deze manier jullie mochten volgen.
    Met veel plezier jullie verslagen gelezen en foto’s bekeken.
    Hopelijk heeft het e.e.a. blijvend resultaat opgeleverd.
  24. Agnes Weber:
    29 april 2023
    Ik heb niet veel gereageerd maar wel veel gelezen en foto's gekeken. Wat een bijzondere reis en wat tof dat Xun er zo goed op reageerde. En super dat er ook is gedacht aan een brusje programma. Wel thuis en lekker nagenieten.
  25. Carla Admiraal:
    30 april 2023
    He lieverds wat een mooie belevenis voor jullie allemaal. Mark je hebt t erg mooi opgeschreven, fijn om te lezen hoe deze reis en therapie is gegaan. Ik ben heel blij voor jullie dat jullie zo genoten hebben en dat xun goed heeft gereageerd op de therapie. Hopelijk blijven de effecten. Welkom thuis en tot gauw. Dikke kus x
  26. Chantal Haije-Storms:
    1 mei 2023
    Wat een geweldige ervaring voor jullie. Met super mooie herinneringen om op terug te kijken. Fijn de verhalen en foto’s te zien en lezen. En heerlijk wat zon mee terug in de koffer 😌