Voorbereiding

19 maart 2023 - Beverwijk, Nederland

Het is nu 19 Maart, Max moet zo starten van de 15e plek in Saoedi Arabië vanwege een kapotte aandrijfas en ik ben aan het kijken naar een programma om onze reis te kunnen delen. We weten uit ervaring dat het erg therapeutisch kan werken en het scheelt veel praten en vragen bij terugkomst :)  Zonder gekheid, de voorbereiding is gestart. De koffer is al uit de berging gehaald en er wordt al nagedacht over wat we meenemen. het is nu nog geen korte broekenweer dus die kunnen alvast naar de zolder. Wat we ook mee nemen..... Mn vader, die gaat ook mee, Ik denk dat die witte kuiten 15 jaar geleden het laatst zon hebben gezien dus dat wordt wat.

Voorbereiding

Xun hebben we nog niets verteld.... Gek?  Nou.... het jongetje heeft geen tijdsbesef dus om te voorkomen dat we de aankomende 24 dagen elke dag moeten uitleggen dat het echt nog wel even slapen is vertellen we niets....

We moesten nog wel even een paspoort aanvragen. Even!  Eerst maar de Primera op het Gildeplein maar dat meisje had de cusrsus paspoortfotomaken nog niet gehad dus stuurde ons vriendelijk naar de Wijkerbaan. Xun heeft het concentratie niveau van een zilvervisje dus  best een uitdaging. Met veel gekke bekken en toneelspel van mijn kant lukte het..... Klik! een foto, tenminste de foto was er maar die mevrouw wist niet hoe hij gedraaid moest worden. Op naar Drogisterij Rozenbroek in Heemskerk. He he eindelijk, maar Paspoortfotos moeten aan bepaalde specifieke eisen, eisen die meer passen bij het voormalig Oost-Duitsland Stasi regime maar oke! , Recht in de camera, beide oren zichtbaar niet lachen ogen open en mond dicht........... voor degene die Xun kennen, best een uitdaging.

Afspraak gemaakt bij de gemeente, 18:30, Xun had helaas net een insult gehad maar hij hoeft alleen maar te laten zien dat hij het echt is dus ...MEE!. Alles mee, zijn oude paspoort, onze passpoorten en pasfoto's. Nummer 83 bali 5, Wij komen een paspoort aanvragen, ....."we zien dat er nog een identiteitskaart van uw zoontje is " Uhhhh......... Nu is Marielle SUPER georganiseerd! no shit SUPER georganiseerd, als zij het niet kan vinden bestaat het niet!  De gemeente mevrouw schuift de aanvraag onze kant op, "ik kan u niet verder helpen" Kut! hebben wij weer het kan nooooooit in 1 x. Oke.... Marielle ging naar huis om te kijken of ze het misschien ergens anders had opgeruimd. ik blijf met Xun, die nog suf was van zn aanval en zijn geduld inmiddels aan het verliezen was. HEEL HERKENBAAR!!!

Belletje van Marielle... "ik heb het echt niet" Dat had ik wel verwacht, nou kom ons maar halen doen we aangifte en vragen we het daarna opnieuw aan..... Marielle komt de hal binnenlopen die mevrouw ziet haar en Marielle zegt tegen haar..... Sorry ik heb het echt niet! zegt die mevrouw :"Oooh geeft niet hoor dan maak ik er een vermissing van!!!!!!!!!!"  omdat je mensen nog nodig hebt trek je ze niet meteen over de balie maar snap ik het nou niet?  Het gaat om het resultaat zeg maar. wordt vervolgd.

1. Rina Koopman:
    Lieve familie,
    Wat een gedoe met zijn pasfoto! Nou ik ga jullie zeker volgen. Succes met de voorbereidingen!
  2. Marion bunnik:
    Veel succes !
  3. Sophia Van leeuwen:
    19 maart 2023
    Ik ga jullie ook zeker volgen, alvast heel veel plezier
  4. Chantal Haije-Storms:
    19 maart 2023
    Kijk al uit naar de rest van het verhaal! En ja heel herkenbaar. Moet je niet gaan werken op Aruba 🤣🤣. 3 dagen gedaan om een pakketje naar NL te versturen 🤗. Succes met de voorbereidingen.
  5. Elles Smit:
    19 maart 2023
    O zo herkenbaar. Ik heb helaas wat minder geduld (oeps ) maar wat de pasfoto betreft kan Bodil ook niet en dat wordt gewoon goed gekeurd omdat ze zien dat ze meervoudig gehandicapt is. Voortaan beter primera beverhof (ff tippie) super gaaf hoor dat jullie dit gaan doen en wat gaaf dat je vader mee gaat ik lees graag alle verhalen. Wat een ervaring gaat dit worden denk ik. Zou het ook wel willen met Bodil maar of dat er ooit van gaat komen met een man met vliegangst HahA
  6. Els:
    19 maart 2023
    Een slechte generale is een goede première...heel veel succes nog met de voorbereidingen en heel veel plezier bij de 🐬🐬 veel liefs 😘
  7. Sanny:
    19 maart 2023
    Super leuk om jullie avontuur te kunnen volgen!
  8. Dolphins4Teun:
    19 maart 2023
    Leuk dat jullie blog gaan bijhouden! Op naar mooie stappen voor Xun. En beter nu wat tegenslag dan straks als jullie vertrekken 🐬
  9. Annette Mak:
    19 maart 2023
    Wat kan je leuk schrijven, Mariëlle! Ik ga jullie zeker volgen🥰 Wat een bijzondere reis, hopelijk met resultaat🍀
  10. Annette Mak:
    Ik bedoelde Mark 🙈
  11. Yolanda Linden:
    19 maart 2023
    Wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet. Heel veel succes ! Hoop dat alles beter gaat dan Xun zijn paspoort 👊👊
  12. Amy:
    19 maart 2023
    Niet lachen voor Xun is zeker een uitdaging! Veel succes met de voorbereidingen
  13. Leonie Eijking:
    Wat een geweldig vooruitzicht Mark. Jullie zo gegund🥰
  14. Nelly de Heer-Koper:
    19 maart 2023
    Wat een gedoe toch allemaal voor je weg bent.
    Hopelijk nu gauw geregeld en dan op weg.
    Ben benieuwd naar de volgende berichten.
  15. Yvonne:
    20 maart 2023
    Stiekem is dit natuurlijk veel leuker om te lezen, dan als alles goed gaat 🫣🙃.
    Heel veel succes met voorbereiden op jullie speciale reis samen ❤️
  16. Chantalle:
    20 maart 2023
    Hoe lullig, dat kon ze toch ook meteen doen? Toen wij Jin haar eerste paspoort op gingen halen zei de dame van de gemeente: verblijfsvergunning..... nee die zijn jullie natuurlijk kwijt en kunnen jullie dus niet inleveren... met een vette knipoog. Leuk voor het plakboek zei ze...
    Maar arme Xun, zo niet lekker en dan dit gedoe... hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter.
  17. Marja:
    4 april 2023
    Hahaha.... humor is een belangrijke eigenschap bij dit soort gebeurtenissen zullen we maar zeggen...... Super exciting wat jullie als gezin en met je vader erbij, Mark, gaan beleven. Ik zal jullie met belangstelling volgen, en gun jullie allen een ongelooflijk mooie reis en ervaring. Liefs,xx
  18. Marjan:
    4 april 2023
    Als je al je stukjes zo gaat schrijven is het een dubbel feest om jullie te volgen .